Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 Septembrie 2025

Salariul minim ar putea creste de la 01 ianuarie 2020


Conform unui proiect de H.G. publicat pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, salariul minim ar putea creste de la 01 ianuarie 2020 cu 182 lei. Astfel, proiectul propune ca incepand cu data de 1 ianuarie 2020, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Codul muncii sa se stabileasca in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri la suma de 2.262 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 13,518 lei/ora.
 
Pentru personalul incadrat pe functii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime in munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare, proiectul propune majorarea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, fara a include sporuri si alte adaosuri, la 2.620 lei lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore in medie pe luna, reprezentand 15,657 lei/ora.
 
Pentru angajatori aceasta majorare presupune o crestere a costurilor lunare cu salariile cu 186 lei.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
An  Salariu
 brut
CAM  2,25%   Total
2019   2.080   47   2.127
2020   2.262   51   2.313
 
Pentru salariati cresterea se reflecta intr-un castig net de 100 lei pentru veniturile realizate la functia de baza, respectiv 106 lei pentru veniturile realizate in afara functiei de baza.

Daca hotararea se va publica in Monitorul Oficial, incepand cu 1 ianuarie 2020, toate drepturile si obligatiile stabilite potrivit legii se vor determina prin raportare la nivelul de 2.262 lei al salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Astfel, vom avea si alte influente ale cresterii salariului minim, cum ar fi:
  • cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate  - modificarea salariului de baza minim brut pe tara determina cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate, intrucat acest calcul se raporteaza la salariul minim.
  • majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice care obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate. Modificarea salariului de baza minim brut determina majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice ce obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate intrucat aceste plafoane se determina in functie de nivelul salariului de baza minim brut pe tara in vigoare la termenul de depunere a Declaratiei unice pentru veniturile estimate.
  • modificarea bazei anuala de calcul al contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor care realizeaza venituri non-salariale si carora le revine obligatia platii acestor contributii.
Contributiile de asigurari sociale (CAS) si contributiile de asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile non-salariale ar creste cu 764 lei ( CAS 546 lei, CASS 218 lei)
 
  • majorarea normelor de venit pentru veniturile din activitati independente impuse pe baza normelor de venit. Norma de venit pentru fiecare activitate desfasurata de contribuabil nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12.
  • calculul elementelor salariului raportate la salariul de baza. In cazul salariatilor care beneficiaza de salariul de baza minim brut pe tara se va modifica cuantumul sporurilor, indemnizatiilor si adaosurile al caror calcul se raporteaza la salariul de baza.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre proiect de lege

11Sep2025

Zi libera pentru parinti in prima zi de scoala? O noua propunere legislativa

de Profeanu Laura 11 Sep 2025
O initiativa legislativa depusa recent la Senat aduce in discutie posibilitatea ca parintii sa beneficieze de o zi libera in prima zi a anului scolar, pentru a-si putea insoti copiii la festivitatea de deschidere. Proiectul de lege are in vedere parintii, si ar urma sa se aplice pentru inceputul anului scolar in invatamantul prescolar, primar si gimnazial. Practic, salariatii care au ...
11Sep2025

Sinteza Proiect de lege 09.09.2025

de Vera Constantin 11 Sep 2025
1) „Instrument de plata” si „cont de plati” - ancore pentru conformare si analiza de risc Legea introduce explicit definitii trimitere la Legea nr. 209/2019 instrumentele moderne de plata (carduri, wallet-uri/aplicatii ce initiaza plati). In practica: ANAF va putea corela mai bine comportamentul de plata cu profilul de risc. Companiile fara cont de plati in ...
08Sep2025

Consumatorii romani, mai bine protejati: informatii clare in limba romana si birouri fizice de asistenta pentru comerciantii non-UE

de Profeanu Laura 08 Sep 2025
O noua initiativa legislativa, aflata la inceputul parcursului parlamentar, urmareste sa consolideze protectia consumatorilor din Romania. Modificarile propuse la Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 ar aduce obligatii suplimentare pentru producatori si comercianti, atat din Uniunea Europeana, cat si din afara acesteia, punand accent pe informarea in limba romana si pe accesul facil la servicii de ...
01Sep2025

Noutati in fiscalitatea locala: al doilea pachet de masuri al Guvernului Bolojan

de Profeanu Laura 01 Sep 2025
La scurt timp dupa intrarea in vigoare a primului pachet fiscal-bugetar (Legea nr. 141/2025), Guvernul revine cu o noua etapa de reforma, de aceasta data sub coordonarea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei (MDLPA). Proiectul de lege aflat in dezbatere publica urmareste consolidarea finantelor locale printr-o combinatie de majorari de venituri si optimizari ...
25Aug2025

Mirosurile intra din nou in atentia autoritatilor: metodologie si plan de gestionare in consultare publica

de Profeanu Laura 25 Aug 2025
Dupa ani de amanari, Ministerul Mediului a publicat in transparenta doua proiecte importante pentru aplicarea Legii nr. 123/2020, cunoscuta drept „Legea mirosurilor”: Metodologia de stabilire a nivelului de disconfort olfactiv si Planul de gestionare a disconfortului olfactiv. Desi legea prevedea ca aceste norme sa fie elaborate in cel mult sase luni de la intrarea sa in ...
25Aug2025

Proiect de OUG pentru modificarea Legii impozitului minim global: ce schimbari sunt pregatite?

de Profeanu Laura 25 Aug 2025
Guvernul a publicat in dezbatere un proiect de ordonanta care vizeaza modificarea si completarea Legii nr. 431/2023 privind impozitul minim global. Actul normativ transpune Directiva (UE) 2022/2523 privind Pilonul 2 si se aplica grupurilor multinationale si grupurilor nationale de mari dimensiuni. Modificarile propuse deriva din observatiile formulate in procesul de autoevaluare la nivel ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect de lege keyboard_double_arrow_right
x
Conform unui proiect de H.G. publicat pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, salariul minim ar putea creste de la 01 ianuarie 2020 cu 182 lei. Astfel, proiectul propune ca incepand cu data de 1 ianuarie 2020, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Codul muncii sa se stabileasca in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri la suma de 2.262 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 13,518 lei/ora.