Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 4 Decembrie 2023

Ministerul Finantelor si Ministerul Muncii anunta valoarea tichetelor de cresa pentru Semestrul II din 2023

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
03 Oct 2023


Ministerul Finantelor, in colaborare cu Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, a anuntat prin Ordinul nr. 2654/1925/2023 valoarea sumei lunare indexate care se va acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2023. Acest ordin a intrat in vigoare de la data de 29 septembrie 2023, fiind publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 881 la aceeasi data.

Conform acestui ordin, valoarea tichetelor de cresa pentru semestrul II din 2023, incepand cu luna octombrie, va fi de 620 de lei. Aceasta suma a fost stabilita in concordanta cu prevederile articolului 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobata prin HG nr. 1.045/2018.

Mai mult, valoarea nominala de 620 de lei se va aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I din 2024, respectiv lunile februarie si martie.

Masura vine in sprijinul parintilor care folosesc serviciile de cresa pentru copiii lor, asigurandu-se astfel un sprijin financiar mai consistent in aceasta directie.

Conform art 12 si 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (parte integranta din HG nr. 1045/2018) tichetele de cresa pot fi utilizate de catre angajati numai la cresele sau entitatile asimilate acestora si cu care unitatile emitente au incheiate contracte de prestari de servicii.

Prin entitati asimilate se intelege alte unitati de educatie timpurie anteprescolara, publice sau private, organizate in conditiile legii, precum si persoanele care exercita profesia de bona in conditiile Legii nr. 167/2014 privind exercitarea profesiei de bona.

Suma individuala sub forma tichetelor de cresa se acorda pentru acoperirea partiala sau integrala a taxelor de cresa reprezentand contributia lunara a parintilor/reprezentantilor legali la suportarea cheltuielilor pentru copiii inscrisi in crese sau alte unitati de educatie timpurie anteprescolara publice, potrivit prevederilor H.G. nr. 1252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a creselor si a altor unitati de educatie timpurie anteprescolara, sau, dupa caz, a contravalorii serviciilor prestate de unitati de educatie timpurie anteprescolara private sau de bone si se suporta integral de catre angajator.

Tichetele de cresa se distribuie salariatilor, lunar, pentru fiecare dintre copiii lor naturali, inclusiv pentru fiecare copil adoptat, precum si pentru cei carora li s-a instituit tutela, pe baza urmatoarelor documente:
a) cerere pentru acordarea tichetului de cresa;
b) actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul;
c) documente care sa ateste calitatea de parinte, respectiv certificatul de nastere al copilului, in cazul parintilor naturali, sau hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, in cazul copilului adoptat;
d) documente care sa ateste calitatea de tutore, respectiv hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare;
e) declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte sau, dupa caz, tutorele nu beneficiaza de tichete de cresa, de concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap, prevazute de OUG nr. 111/2010  privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor;
f) alte documente solicitate de angajator, dupa caz, potrivit regulamentului intern.

Angajatorii au obligatia de a informa angajatii cu privire la cresele/entitatile asimilate acestora cu care unitatile emitente ale tichetelor de cresa au incheiate contracte de prestari de servicii.

Unitatile emitente ale tichetelor de cresa solicita de la angajatori datele de identificare ale creselor/entitatilor asimilate acestora in care angajatii au copii inscrisi, in vederea incheierii contractelor de prestari de servicii, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

Actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul, se elibereaza, de regula, de catre cresa, la solicitarea parintelui/tutorelui care are inscris copilul. In vederea obtinerii acestui act, angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, pot stabili ca solicitarea sa fie adresata de catre angajator, pe baza situatiei nominale a angajatilor care au copii inscrisi la cresa/entitatea asimilata.

In cazul in care cresa nu are personalitate juridica, unitatile emitente vor incheia contractele de prestari de servicii cu persoana juridica, in structura careia este organizata cresa.
In cazul in care angajatul caruia i s-au acordat tichete de cresa nu a prezentat angajatorului informatiile privind prezenta copilului la cresa, in scris cu confirmarea cresei/entitatii asimilate acesteia, acesta are obligatia sa restituie angajatorului contravaloarea tichetelor de cresa acordate si necuvenite. Daca restituirea nu este posibila, angajatorul va recupera din drepturile salariale cuvenite angajatului respectiv contravaloarea tichetelor de cresa acordate suplimentar, corespunzator numarului de zile absente din luna in care copilul a fost absent de la cresa/entitatea asimilata acesteia.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "E-Factura, E-Transport. 10 studii de caz de maxima importanta."!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Dec032023

Penalitatea de nedeclarare: mecanismul de reducere cu 75%

de Profeanu Laura 03 Dec 2023
Penalitatea de nedeclarare este reglementata de art. 181 din Codul de procedura fiscala si se aplica incepand cu 01 ianuarie 2016, constituind venit al bugetului de stat. Cuantumul penalitatii de nedeclarare: Pentru obligatiile fiscale principale nedeclarate (sau declarate incorect) de catre  contribuabili si stabilite de organul fiscal prin decizii de impunere, contribuabili datoreaza o ...
Nov292023

Art. 53 din Directiva 2006/112/CE nu se aplica unor servicii furnizate de un studio de inregistrare de videochaturi, operatorului unei platforme de difuzare prin internet

de Profeanu Laura 29 Nov 2023
La data de 23.11.2023, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a oferit clarificari importante in privinta aplicarii TVA pentru serviciile de videochat. Aceasta a venit ca raspuns la o solicitare de decizie preliminara din partea Curtii de Apel Cluj, implicand interpretarea articolului 53 din Directiva europeana 112/2006, care reglementeaza sistemul comun al TVA in UE. In centrul disputei se ...
Dec012023

Impactul Sistemului de Garantie-Returnare (SGR) asupra Comerciantilor si Contabililor

de Profeanu Laura 01 Dec 2023
La 30 noiembrie 2023, Sistemul de Garantie-Returnare (SGR) a intrat in vigoare, aducand schimbari in ceea ce priveste ambalajele nereutilizabile. Comerciantii si contabilii se confrunta cu aspecte financiare si operationale, iar intelegerea acestora este importanta pentru adaptarea la aceasta noua realitate comerciala. Implicatii pentru Comercianti Principalul impact consta in gestionarea ...
Nov282023

ANAF extinde regulile pentru inregistrarea fiscala a PFA-urilor si profesionistilor

de Profeanu Laura 28 Nov 2023
In 2022, ANAF a introdus reguli noi pentru interactiunea dintre persoanele fizice autorizate (PFA-uri) si profesionisti cu organele fiscale. Recent, ANAF a propus un proiect de ordin pentru extinderea acestor reguli, vizand detalierea procedurii de inregistrare fiscala pentru acele categorii de contribuabili (persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita ...
Nov282023

UE inaspreste regulile impotriva intarzierilor de plata: o noua era pentru tranzactiile comerciale

de Profeanu Laura 28 Nov 2023
Intr-un efort de a proteja intreprinderile, in special IMM-urile, de impactul negativ al intarzierilor in plati, UE a propus un regulament pentru intarzierea platilor (”REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL on combating late payment in commercial transactions") pentru a moderniza cadrul legislativ existent (Directiva 2011/7/UE, transpusa in Romania prin Legea 72/2013 ...
Nov282023

RO e-Transport extinde monitorizarea pentru a include produse alimentare si tutun - Propunere de modificare din 01 Martie 2024

de Profeanu Laura 28 Nov 2023
Din martie 2024, sistemul e-Transport al Romaniei va cunoaste schimbari semnificative, conform unui recent proiect de ordin publicat de ANAF. In prezent, bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport, confom Ordinului Presedntelui ANAF nr. 802/2022 (in vigoare de la 03 mai 2022) ...