Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Ministerul Finantelor si Ministerul Muncii anunta valoarea tichetelor de cresa pentru Semestrul II din 2023

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
03 Oct 2023


Ministerul Finantelor, in colaborare cu Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, a anuntat prin Ordinul nr. 2654/1925/2023 valoarea sumei lunare indexate care se va acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2023. Acest ordin a intrat in vigoare de la data de 29 septembrie 2023, fiind publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 881 la aceeasi data.

Conform acestui ordin, valoarea tichetelor de cresa pentru semestrul II din 2023, incepand cu luna octombrie, va fi de 620 de lei. Aceasta suma a fost stabilita in concordanta cu prevederile articolului 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobata prin HG nr. 1.045/2018.

Mai mult, valoarea nominala de 620 de lei se va aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I din 2024, respectiv lunile februarie si martie.

Masura vine in sprijinul parintilor care folosesc serviciile de cresa pentru copiii lor, asigurandu-se astfel un sprijin financiar mai consistent in aceasta directie.

Conform art 12 si 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (parte integranta din HG nr. 1045/2018) tichetele de cresa pot fi utilizate de catre angajati numai la cresele sau entitatile asimilate acestora si cu care unitatile emitente au incheiate contracte de prestari de servicii.

Prin entitati asimilate se intelege alte unitati de educatie timpurie anteprescolara, publice sau private, organizate in conditiile legii, precum si persoanele care exercita profesia de bona in conditiile Legii nr. 167/2014 privind exercitarea profesiei de bona.

Suma individuala sub forma tichetelor de cresa se acorda pentru acoperirea partiala sau integrala a taxelor de cresa reprezentand contributia lunara a parintilor/reprezentantilor legali la suportarea cheltuielilor pentru copiii inscrisi in crese sau alte unitati de educatie timpurie anteprescolara publice, potrivit prevederilor H.G. nr. 1252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a creselor si a altor unitati de educatie timpurie anteprescolara, sau, dupa caz, a contravalorii serviciilor prestate de unitati de educatie timpurie anteprescolara private sau de bone si se suporta integral de catre angajator.

Tichetele de cresa se distribuie salariatilor, lunar, pentru fiecare dintre copiii lor naturali, inclusiv pentru fiecare copil adoptat, precum si pentru cei carora li s-a instituit tutela, pe baza urmatoarelor documente:
a) cerere pentru acordarea tichetului de cresa;
b) actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul;
c) documente care sa ateste calitatea de parinte, respectiv certificatul de nastere al copilului, in cazul parintilor naturali, sau hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, in cazul copilului adoptat;
d) documente care sa ateste calitatea de tutore, respectiv hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare;
e) declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte sau, dupa caz, tutorele nu beneficiaza de tichete de cresa, de concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap, prevazute de OUG nr. 111/2010  privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor;
f) alte documente solicitate de angajator, dupa caz, potrivit regulamentului intern.

Angajatorii au obligatia de a informa angajatii cu privire la cresele/entitatile asimilate acestora cu care unitatile emitente ale tichetelor de cresa au incheiate contracte de prestari de servicii.

Unitatile emitente ale tichetelor de cresa solicita de la angajatori datele de identificare ale creselor/entitatilor asimilate acestora in care angajatii au copii inscrisi, in vederea incheierii contractelor de prestari de servicii, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

Actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul, se elibereaza, de regula, de catre cresa, la solicitarea parintelui/tutorelui care are inscris copilul. In vederea obtinerii acestui act, angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, pot stabili ca solicitarea sa fie adresata de catre angajator, pe baza situatiei nominale a angajatilor care au copii inscrisi la cresa/entitatea asimilata.

In cazul in care cresa nu are personalitate juridica, unitatile emitente vor incheia contractele de prestari de servicii cu persoana juridica, in structura careia este organizata cresa.
In cazul in care angajatul caruia i s-au acordat tichete de cresa nu a prezentat angajatorului informatiile privind prezenta copilului la cresa, in scris cu confirmarea cresei/entitatii asimilate acesteia, acesta are obligatia sa restituie angajatorului contravaloarea tichetelor de cresa acordate si necuvenite. Daca restituirea nu este posibila, angajatorul va recupera din drepturile salariale cuvenite angajatului respectiv contravaloarea tichetelor de cresa acordate suplimentar, corespunzator numarului de zile absente din luna in care copilul a fost absent de la cresa/entitatea asimilata acesteia.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...