Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Iunie 2024

Proiect de OUG pentru plata in avans a accizelor la mutarea produselor accizabile

09 Iun 2024

Recent, Ministerul Finantelor din Romania a initiat un proiect de ordonanta de urgenta (OUG) care va impune plata anticipata a accizelor in cazul in care anumite produse accizabile sunt mutate din locurile initiale de receptie catre alte spatii de depozitare. Masura vine ca raspuns la diverse situatii de eludare a prevederilor privind plata accizelor, constatate de organele fiscale, unde s-a evitat plata accizelor prin astfel de mutari.

Schimbari preconizate

Potrivit notei de fundamentare:

1. Urmare a actiunilor de control efectuate de organele fiscale la destinatarii autorizati, ce inregistreaza obligatii fiscale neachitate foarte mari, esalonate sau restructurate, au fost identificate deplasari de produse accizabile din locurile de receptie fara a avea loc o tranzactie, evitandu-se astfel plata accizelor datorate bugetului de stat, organele fiscale neavand posibilitatea verificarii stocurilor. Mai mult, plasarea acestora a fost motivata de lipsa spatiului de depozitare in spatiile declarate si autorizate pentru receptia de produse accizbile, insa, in fapt, in aceste spatii de receptie nu s-a depozitat nicio cantitate din produsele accizabile. In vederea stoparii acestei practici se impune modificarea Codului fiscal astfel incat destinatarul inregistrat care doreste mutarea produselor accizabile din locul de receptie, sa plateasca anticipat accizele aferente. Totodata, pentru aplicarea unui tratament unitar se propune instituirea aceleiasi reguli si pentru antrepozitarii autorizati.
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

2. Avand in vedere introducerea noilor prevederi propuse, din care rezulta obligatia de depozita produsele doar in spatiile autorizate pana la plata accizelor, este necesara abrogarea obligatiei destinatarului inregistrat prevazuta la art. 375 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, respectiv, in cazul in care nu se utilizeaza optiunea de livrare directa conform art. 401 alin. (3) din Codul fiscal, de a depozita produsele receptionate doar in spatiile declarate si autorizate pentru receptia produselor accizabile intrucat nu se mai justifica mentinerea acestei prevederi si a sanctiunii aferente de la art. 452 alin. (1) lit. c^1) din Codul fiscal. Corelativ este necesara modificarea prevederilor art. 452 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal. 

3. Se propune introducerea platii anticipate a accizelor in cazul achizitiilor intracomunitare de tutun prelucrat de catre destinatarii inregistrati in vederea stoparii practicilor incorecte ale unor operatori economici care evita plata accizelor datorate bugetului de stat, similar celor prezentate la pct. 1. Pentru corelarea cu prevederile nou introduse este necesara modificarea corespunzatoare si a prevederilor art. 345 alin. (4) si (5) din Codul fiscal.  

4. In vederea aplicarii unui tratament unitar, se propune completarea art. 435 alin. (5) din Codul fiscal, in sensul exceptarii de la obligatia inregistrarii la autoritatea competenta si a destinatarilor certificati pentru locurile declarate pentru receptia produselor accizabile. 

5. Prin proiectul de act normativ se propune modificarea art. 452 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, in sensul introducerii in sfera infractiunilor si nerespectarea prevederilor propuse la art. 345 alin. (3^1) – (3^3) avand in vedere necesitatea aplicarii aceluiasi tratament privind plata anticipata a accizelor.

Implicatii fiscale si penale

Nerespectarea noilor reguli ar putea genera consecinte severe, inclusiv pedepse cu inchisoarea intre doi si sapte ani. Scopul acestei masuri este de a inchide lacunele care permit evaziunea fiscala si de a asigura o mai buna verificare a stocurilor de produse accizabile.

Procesul legislativ

Pentru a intra in vigoare, ordonanta trebuie adoptata de Guvern si publicata in Monitorul Oficial. Pana atunci, contribuabilii si operatorii economici din domeniile vizate ar trebui sa se pregateasca pentru noi obligatii si pentru un control fiscal mai strict.

Modificarea va avea un impact semnificativ asupra modului in care produsele accizabile sunt gestionate in Romania, contribuind la reducerea fraudei fiscale si la asigurarea unui venit mai stabil pentru bugetul de stat.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre proiect de ordonanta

Proiect de OUG. Se extinde lista contribuabililor obligati sa faca raportari in e-Transport pentru transporturile internationale de bunuri

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Recent, Guvernul a adoptat un proiect de OUG care propune extinderea listei de contribuabili obligati sa efectueze raportari in Sistemul national de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, RO e-Transport. Masura extinderii urmareste intensificarea luptei impotriva fenomenelor de frauda si evaziune fiscala asociate cu comercializarea bunurilor pe teritoriul national si ...

REdefinirea intreprinderilor legate

de Profeanu Laura 30 Mar 2024
Guvernul Romaniei a decis sa intervina pentru a aduce claritate in aplicarea impozitului micro, printr-un proiect de ordonanta de urgenta adoptat pe 28 Martie 2024. Aceasta interventie vizeaza definirea intreprinderilor legate si modul in care veniturile acestora influenteaza plafonul de 500.000 euro, esential pentru determinarea eligibilitatii la regimul fiscal preferential destinat ...

Noutati privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor

de Ionut Jinga 27 Mar 2024
Mai este putin timp pana la sfarsitul lunii martie, data la care asociatii care detin peste 25% din titlurile de participare la mai multe companii trebuie sa se decida cu privire la firma care va aplica pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 01.01.2024. O conditie de baza pentru aplicarea acestui sistem de impozitare in acest an este ca societatea, la data de ...
Mar292024

Comunicare schimbare vector fiscal de la (microintreprindere la impozit pe profit)

de Elena Ionescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Un asociat detine peste 25% din partile sociale la doua societati A si B, ambele platitoare de impozitul pe venitul microintreprinderilor, a decis ca societatea A sa ramana la impozit pe venit micro si societatea B sa treaca la impozit pe profit incepand cu 01.01.2024. Intrebare: Ca procedura, societatea B va comunica la ANAF trecerea la impozit pe profit prin declaratia D700, dar societatea A ...
Mar292024

Microintreprinderi 2024. Termen D700

de Vera Constantin valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: In cazul in care un asociat are parti sociale in mai multe societati, cu domenii de activitate diferite, el poate sa inregistreze cate o societate microintreprindere pe fiecare domeniu de activitate? Daca acest asociat, prin societatile pe care le detine, cumuleaza venituri mai mari de 500.000 euro. poate detine in continuare microintreprinderi, in conditiile de mai sus? Multumesc.
Mar292024

Analiza intreprinderilor legate

de Mariana Prejbeanu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O persoana fizica este actionar in 3 societati cu urmatoarele date la 31 decembrie 2023: societatea 1 are cifra de afaceri de 800.000 euro, este platitoare de impozit pe profit; societatea 2 are cifra de afaceri de 900.000 euro, este platitoare de impozit pe profit; societatea 3 are cifra de afaceri de 5.000 euro, este platitoare de impozit microintreprindere. 1. In conditiile in care ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect de ordonanta keyboard_double_arrow_right