Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Iulie 2024

Proiect de OUG. Se extinde lista contribuabililor obligati sa faca raportari in e-Transport pentru transporturile internationale de bunuri

01 Mai 2024

Recent, Guvernul a adoptat un proiect de OUG care propune extinderea listei de contribuabili obligati sa efectueze raportari in Sistemul national de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, RO e-Transport. Masura extinderii urmareste intensificarea luptei impotriva fenomenelor de frauda si evaziune fiscala asociate cu comercializarea bunurilor pe teritoriul national si international.

Contextul adoptarii proiectului de OUG

Evolutia comertului si complexitatea operatiunilor economice transfrontaliere au necesitat adaptarea continua a mecanismelor de control fiscal. Desi sistemele existente au permis un anumit nivel de supraveghere, transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat au ramas partial in afara unei monitorizari eficiente, generand pierderi semnificative pentru bugetul de stat. Implementarea unor coduri unice de identificare a datelor transporturilor si interactiunea dinamica cu structurile de control au imbunatatit situatia, insa deficientele au ramas notabile in cazurile fara raportare corespunzatoare.

Modificari propuse
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

Proiectul de OUG adoptat deja de Guvern, propune modificarea si completarea OUG nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport, dupa cum urmeaza:
1. La articolul 8^1, dupa litera d) se introduc patru noi litere, lit. e) - h), cu urmatorul cuprins:
”e) prestatorului de servicii din Romania, in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial;
f) beneficiarului din Romania, in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intrun stat membru al Uniunii Europene, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania;
g) clientului din Romania, in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial;
h) furnizorului din Romania, in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania, cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania.”

Exceptii

”Art. 16 - Fac exceptie de la prevederile prezentei ordonante de urgenta urmatoarele transporturi:
a) transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica care necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului; 
b) transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, potrivit titlului VIII ”Accize si alte taxe speciale” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv prin utilizarea aplicatiei EMCS pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat eDAS;
c) transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale, cu modificarile si completarile ulterioare.”

Amenzi

La art. 13 si 13^1, dupa alin. (2), se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu urmatorul cuprins: 
”(2^1) Prin exceptie de la alin. (2), pentru contraventia prevazuta la alin. (1) lit. a), in ceea ce priveste nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (2), sanctiunea complementara a confiscarii nu se aplica in cazul constatarilor rezultate din verificari ulterioare incheierii transportului rutier de bunuri, cand acestea au fost inregistrate in documentele justificative care stau la baza inregistrarilor contabile, precum si in contabilitatea utilizatorilor, dupa caz, in perioada la care se refera operatiunile respective.”

Concluzii si recomandari

Aceste modificari sunt menite sa imbunatateasca trasabilitatea si controlul operatiunilor economice care implica riscuri fiscale. Extinderea obligativitatii de raportare in sistemul e-Transport aduce un plus de securitate fiscala si juridica, facilitand o mai buna colectare a taxelor si impozitelor. Prin monitorizarea eficienta si aplicarea proportionala a sanctiunilor, se creeaza un mediu de afaceri predictibil si sigur pentru toti cei implicati.
Companiile trebuie sa inteleaga noile cerinte si sa-si actualizeze procedurile interne pentru a evita sanctiunile.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre proiect de ordonanta

Proiect de OUG pentru plata in avans a accizelor la mutarea produselor accizabile

de Profeanu Laura 09 Iun 2024
Recent, Ministerul Finantelor din Romania a initiat un proiect de ordonanta de urgenta (OUG) care va impune plata anticipata a accizelor in cazul in care anumite produse accizabile sunt mutate din locurile initiale de receptie catre alte spatii de depozitare. Masura vine ca raspuns la diverse situatii de eludare a prevederilor privind plata accizelor, constatate de organele fiscale, unde s-a ...

REdefinirea intreprinderilor legate

de Profeanu Laura 30 Mar 2024
Guvernul Romaniei a decis sa intervina pentru a aduce claritate in aplicarea impozitului micro, printr-un proiect de ordonanta de urgenta adoptat pe 28 Martie 2024. Aceasta interventie vizeaza definirea intreprinderilor legate si modul in care veniturile acestora influenteaza plafonul de 500.000 euro, esential pentru determinarea eligibilitatii la regimul fiscal preferential destinat ...

Noutati privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor

de Ionut Jinga 27 Mar 2024
Mai este putin timp pana la sfarsitul lunii martie, data la care asociatii care detin peste 25% din titlurile de participare la mai multe companii trebuie sa se decida cu privire la firma care va aplica pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 01.01.2024. O conditie de baza pentru aplicarea acestui sistem de impozitare in acest an este ca societatea, la data de ...
Mar292024

Comunicare schimbare vector fiscal de la (microintreprindere la impozit pe profit)

de Elena Ionescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Un asociat detine peste 25% din partile sociale la doua societati A si B, ambele platitoare de impozitul pe venitul microintreprinderilor, a decis ca societatea A sa ramana la impozit pe venit micro si societatea B sa treaca la impozit pe profit incepand cu 01.01.2024. Intrebare: Ca procedura, societatea B va comunica la ANAF trecerea la impozit pe profit prin declaratia D700, dar societatea A ...
Mar292024

Microintreprinderi 2024. Termen D700

de Vera Constantin valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: In cazul in care un asociat are parti sociale in mai multe societati, cu domenii de activitate diferite, el poate sa inregistreze cate o societate microintreprindere pe fiecare domeniu de activitate? Daca acest asociat, prin societatile pe care le detine, cumuleaza venituri mai mari de 500.000 euro. poate detine in continuare microintreprinderi, in conditiile de mai sus? Multumesc.
Mar292024

Analiza intreprinderilor legate

de Mariana Prejbeanu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O persoana fizica este actionar in 3 societati cu urmatoarele date la 31 decembrie 2023: societatea 1 are cifra de afaceri de 800.000 euro, este platitoare de impozit pe profit; societatea 2 are cifra de afaceri de 900.000 euro, este platitoare de impozit pe profit; societatea 3 are cifra de afaceri de 5.000 euro, este platitoare de impozit microintreprindere. 1. In conditiile in care ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect de ordonanta keyboard_double_arrow_right
Recent, Guvernul a adoptat un proiect de OUG care propune extinderea listei de contribuabili obligati sa efectueze raportari in Sistemul national de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, RO e-Transport. Masura extinderii urmareste intensificarea luptei impotriva fenomenelor de frauda si evaziune fiscala asociate cu comercializarea bunurilor pe teritoriul national si international.