Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024

RO e-Transport extinde monitorizarea pentru a include produse alimentare si tutun - Propunere de modificare din 01 Martie 2024

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
28 Nov 2023


Din martie 2024, sistemul e-Transport al Romaniei va cunoaste schimbari semnificative, conform unui recent proiect de ordin publicat de ANAF.
In prezent, bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport, confom Ordinului Presedntelui ANAF nr. 802/2022 (in vigoare de la 03 mai 2022) sunt:
 
  Nr. crt. Bunuri catalogate prin Nomenclatorul combinat
  1. Legume, plante, radacini si tuberculi, alimentare, care se incadreaza la codurile NC de la 0701 la 0714 inclusiv
  2. Fructe comestibile; coji de citrice sau de pepeni, care se incadreaza la codurile NC de la 0801 la 0814 inclusiv
  3. Bauturi, lichide alcoolice si otet**, care se incadreaza la codurile NC de la 2201 la 2208 inclusiv
  4. Sare; sulf; pamanturi si pietre; ipsos, var si ciment, care se incadreaza la codurile NC 2505 si 2517
  5. Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, tricotate sau crosetate, care se incadreaza la codurile NC de la 6101 la 6117 inclusiv
  6. Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, altele decat cele tricotate sau crosetate, care se incadreaza la codurile NC de la 6201 la 6212 inclusiv si la codurile NC de la 6214 la 6217 inclusiv
  7. Incaltaminte, ghete si articole similare; parti ale acestor articole, care se incadreaza la codurile NC de la 6401 la 6405 inclusiv
  8. Fonta, fier si otel, care se incadreaza la codurile NC 7213 si 7214
 
 
Propunerea pentru modificarea listei, incepand cu data de 1 martie 2024, este prezentata in tabelul urmator:
Nr. crt. Denumirea Bunurilor Coduri NC Vizate
1 Carne si organe comestibile De la 0201 la 0210 inclusiv
2 Pesti si crustacee, moluste si alte nevertebrate acvatice 0302; 0304 si 0306
3 Lapte si produse lactate; Oua de pasari; Miere naturala; Produse comestibile de origine animala, nedenumite si necuprinse in alta parte De la 0401 la 0407 inclusiv si 0409
4 Legume, plante, radacini si tuberculi, alimentare De la 0701 la 0714 inclusiv
5 Fructe comestibile; coji de citrice sau de pepeni De la 0801 la 0814 inclusiv
6 Bauturi, lichide alcoolice si otet De la 2201 la 2208 inclusiv
7 Tutunuri brute sau neprelucrate; deseuri de tutun 2401
8 Alte tutunuri si inlocuitori de tutun, prelucrate; tutunuri "omogenizate" sau "reconstituite"; extracte si esente de tutun 2403
9 Produse care contin tutun, tutun reconstituit, nicotina sau inlocuitori de tutun sau de nicotina, destinate inhalarii fara ardere; alte produse care contin nicotina destinate absorbtiei nicotinei in corpul uman 2404
10 Sare; sulf; pamanturi si pietre; ipsos, var si ciment 2505 si 2517
11 Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, tricotate sau crosetate De la 6101 la 6117 inclusiv
12 Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, altele decat cele tricotate sau crosetate De la 6201 la 6212 inclusiv si de la 6214 la 6217 inclusiv
13 Incaltaminte, ghete si articole similare; parti ale acestor articole De la 6401 la 6405 inclusiv
14 Fonta, fier si otel 7213 si 7214
 
Fata de lista actuala, lista propusa pentru extindere, adauga:

- Carne si organe comestibile (coduri NC 0201 - 0210)
- Pesti si crustacee, moluste si alte nevertebrate acvatice (coduri NC 0302, 0304, 0306)
- Lapte si produse lactate; Oua de pasari; Miere naturala; Produse comestibile de origine animala (coduri NC 0401 - 0407, 0409)
- Tutunuri brute sau neprelucrate; deseuri de tutun (cod NC 2401)
- Alte tutunuri si inlocuitori de tutun, prelucrate (cod NC 2403)
- Produse care contin tutun, tutun reconstituit, nicotina sau inlocuitori de tutun (cod NC 2404)

Practic, lista propusa adauga o serie de produse alimentare si tutun, extinzand astfel domeniul de aplicare al sistemului e-Transport.
Aceasta extindere este menita sa intensifice eforturile de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, consolidand astfel monitorizarea si urmarirea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat. In acelasi timp, procedura de utilizare a sistemului va fi optimizata, urmarind o imbunatatire a eficientei si o mai buna adaptare la nevoile mediului de afaceri.

Necesitatea modifcarii, rezulta din referatul de aprobare a Ordinului privind modificarea anexei la Ordinul presedintelui ANAF nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport:
 
Ca urmare a solicitarilor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Autoritatii Nationale Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor ce au ca obiect modificarea Ordinului nr. 802/2022 in sensul introducerii in cuprinsul acestuia a mai multor bunuri care sa faca obiectul monitorizarii, la nivelul Directiei generale antifrauda fiscala a fost determinat riscul fiscal pentru produsele: carne si organe comestibile, pesti si crustacee, moluste si alte nevertebrate acvatice, lapte si produse lactate; oua de pasari; miere naturala;  produse comestibile de origine animala.

Totodata, ca urmare a recentelor actiuni de control desfasurate la nivelul Directiei generale antifrauda fiscala a fost conturat riscul fiscal pentru urmatoarele produse:  tutunuri brute sau neprelucrate; deseuri de tutun, alte tutunuri si inlocuitori de tutun, prelucrate; tutunuri "omogenizate" sau "reconstituite"; extracte si esente de tutun si produse care contin tutun, tutun reconstituit, nicotina sau inlocuitori de tutun sau de nicotina, destinate inhalarii fara ardere; alte produse care contin nicotina destinate absorbtiei nicotinei in corpul uman. 
 
Schimbarile propuse reflecta angajamentul continuu al autoritatilor de a asigura un mediu de afaceri echitabil si transparent, intarind in acelasi timp capacitatile de colectare a taxelor si impozitelor. 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...