Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Simplificarea procedurii de depunere online a declaratiilor de mediu pentru firme

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
20 Iul 2023


Ordinul ministrului mediului nr. 1.908 din 6 iulie 2023, privind modificarea Ordinului nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 639 din 12 iulie 2023.
Modificarile constau in eliminarea obligatiei de a depune imputernicirile notariale originale la Administratia Fondului pentru Mediu.
Astfel, imputernicitii care se ocupa de aceasta procedura nu mai sunt obligati sa depuna imputernicirile notariale originale la AFM. Aceasta schimbare vine in urma abrogarii alin. 8 al art. 6 si modificarii alin. 2 al art. 12 din Ordinul Ministerului Mediului nr. 572/2019, astfel:
Art. 6 alin.(8) din Ordinul ministrului mediului nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prevedea:
Pentru aprobarea cererii de inrolare, persoana autorizata prevazuta la alin. (1) lit. b) comunica prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori depune direct la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu imputernicirea notariala, in original.
- Forma initiala a articolului 12, alineatul (2), prevedea ca prelungirea valabilitatii imputernicirii acordate unei persoane inrolate in depunerea declaratiilor de mediu se facea prin intermediul unei noi imputerniciri notariale la AFM. In acest sens, imputernicirea notariala originala trebuia comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau depusa direct la sediul AFM. De asemenea, o copie electronica a imputernicirii trebuia incarcata in serviciul "Depunere declaratii online".
- Forma modificata a articolului 12, alineatul (2), simplifica prevederile initiale, stabilind doar ca prelungirea valabilitatii imputernicirii acordate persoanei inrolate se realizeaza prin intermediul unei noi imputerniciri notariale la AFM. 
Astfel, cerinta de a comunica imputernicirea notariala originala prin scrisoare recomandata sau de a o depune la sediul AFM, precum si incarcarea unei copii electronice in platforma "Depunere declaratii online", au fost eliminate din forma modificata.
Aceste modificari simplifica procedura de prelungire a valabilitatii imputernicirilor pentru persoanele inrolate in depunerea declaratiilor de mediu. Totodata, se elimina cheltuielile si timpul alocate pentru trimiterea sau depunerea fizica a documentelor.
Modificarile au ca scop cresterea eficientei si simplificarea procedurilor administrative in ceea ce priveste depunerea declaratiilor de mediu, astfel incat persoanele inrolate sa poata gestiona mai usor si rapid procesul de prelungire a imputernicirilor necesare. Pana in prezent, imputernicitii care depuneau declaratiile de mediu in numele firmelor trebuiau sa trimita imputernicirile notariale originale la AFM inainte de a putea efectua aceste depuneri. Aceasta transmitere se putea face fie prin depunerea directa la sediul AFM, fie prin trimiterea lor prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Aceeasi procedura era valabila si pentru prelungirea valabilitatii imputernicirilor, atunci cand era necesara obtinerea de imputerniciri notariale noi.
Decizia de a elimina obligatia de depunere a imputernicirilor notariale la AFM este sustinuta de argumentul ca majoritatea utilizatorilor platformei online a AFM sunt imputerniciti, iar autoritatile pot verifica identitatea acestora prin semnatura electronica calificata. Avand in vedere ca declaratiile de mediu sunt depuse electronic prin platforma eTax, toate documentele incarcate trebuie semnate electronic cu un certificat calificat de catre persoana fizica reprezentant legal sau imputernicit al persoanei juridice. Astfel, autenticitatea si actualitatea datelor pot fi verificate deja prin intermediul emitentilor de certificate calificate.
Aceaste modificari aduc mai multe avantaje practice si administrative. In primul rand, se elimina decalajul de timp dintre momentul transmiterii cererii de inrolare si primirea originalului procurii la sediul AFM. De asemenea, se reduce considerabil timpul necesar pentru analiza cererilor de inrolare si documentelor justificative, deoarece nu mai este necesara analizarea dubla a aceleiasi cereri, atat la inregistrarea in aplicatie, cat si la primirea originalului procurii. Eliminarea obligatiei de depunere a procurilor notariale originale la AFM reduce erorile cauzate de incarcarea unei procuri gresite si simplifica procedurile administrative, contribuind la eficientizarea si imbunatatirea serviciilor destinate mediului de afaceri.
In plus, aceasta schimbare aduce beneficii financiare si ecologice. Contribuabilii nu mai trebuie sa suporte costurile transmisiei procurilor (posta, curierat etc.) si se reduce consumul de hartie asociat cu aceste operatiuni. Prin simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei, interactiunea contribuabililor cu AFM devine mai usoara si mai eficienta.
In concluzie, eliminarea obligatiei de depunere a imputernicirilor notariale originale la AFM in cadrul procedurii de depunere online a declaratiilor de mediu pentru firme, reprezinta un pas pozitiv in modernizarea si simplificarea procesului administrativ, facilitand totodata implicarea imputernicitilor in reprezentarea legala a firmelor.
 
 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024

Restituirea impozitului pe dividende

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite: Optional ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...