Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont



Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Mai 2025

Calendarul de implementare pentru raportarea privind durabilitatea in conformitate cu Ordinul MF 85/2024, pentru societatile care aplica IFRS

05 Ian 2025

Ministerul Finantelor a emis Ordinul 85/2024 care a introdus un calendar detaliat de implementare pentru raportarea privind durabilitatea. Aceste modificari, care aduc in prim-plan conformitatea cu Directiva europeana CSRD nr. 2.464/2022, vizeaza o gama larga de entitati, de la cele mari si mijlocii pana la filiale ale societatilor din tari terte.

Etapele calendarului, conform Art. IV din Ordinul MF 85/2024, se aplica pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:

a) 1 ianuarie 2024:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016:

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.

(ii) de catre entitatile de mai sus, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

- entitatile rezultate din reorganizarea persoanelor juridice cuprinse in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat pot aplica, dupa reorganizare, reglementarile contabile mentionate, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) din Ordinul 2.844/2016 (respectiv societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata) care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica aceste prevederi de la inceputul primului exercitiu financiar ales, care incepe ulterior urmatoarei date:

a) 1 ianuarie 2024:

(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

(ii) de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016;

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Concluzie

Calendarul de implementare al raportarii privind durabilitatea este structurat pentru a asigura o tranzitie progresiva, oferind companiilor timp sa se conformeze cerintelor stricte ale Directivei CSRD. Fiecare etapa marcheaza un pas spre integrarea standardelor de durabilitate in strategiile companiilor, incurajand o economie sustenabila.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

CJUE limiteaza anularea codului de TVA din oficiu: ce inseamna decizia in cauza „Cityland” pentru contribuabilii din Romania?

de Profeanu Laura 30 Apr 2025
Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a pronuntat recent o hotarare de referinta (C-164/24, Cityland EOOD), care pune sub semnul intrebarii o practica administrativa frecventa in mai multe state membre, inclusiv in Romania: anularea din oficiu a codului de TVA pentru incalcari considerate „formale”, fara o analiza de fond a situatiei contribuabilului. Hotararea CJUE ...

e-TVA din iulie 2025: Procedura interna de verificare a fisierelor din SPV

de Profeanu Laura 30 Apr 2025
De la 1 iulie 2025, sistemul e-TVA va deveni pe deplin operational. Desi termenul pare indepartat, realitatea este ca pregatirea trebuie sa inceapa de acum. Si nu vorbim doar de un exercitiu teoretic, ci de implementarea concreta a unei proceduri interne, clare si recurente, care sa asigure conformarea lunara. Ce inseamna, de fapt, e-TVA? In esenta, ANAF va transmite in Spatiul Privat ...

Reguli noi pentru acordurile de pret in avans (APA) si procedura amiabila (MAP): ce schimbari pregateste Guvernul

de Profeanu Laura 28 Apr 2025
In contextul procesului de aderare la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), Romania se pregateste sa modifice regulile privind acordurile de pret in avans (APA) si procedura amiabila (MAP), printr-un proiect de ordonanta de urgenta (OUG) aflat in dezbatere publica. Modificarile vizeaza Codul de procedura fiscala (Legea nr. 207/2015) si sunt importante pentru ...

Noi reguli pentru organizarea cabinetelor medicale: modificari importante in OUG nr. 124/1998

de Profeanu Laura 27 Apr 2025
Regulile privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale urmeaza sa fie din nou completate, potrivit unui proiect de lege adoptat recent de Camera Deputatilor. De aceasta data, modificarile aduse Ordonantei de Urgenta nr. 124/1998 vor extinde posibilitatile de infiintare a cabinetelor medicale in cadrul unor noi categorii de entitati. Extinderea formelor de organizare a ...

Din 1 mai 2025 se majoreaza taxele pentru muzica ambientala folosita in spatiile comerciale. Ce trebuie sa stie firmele

de Profeanu Laura 24 Apr 2025
Incepand cu data de 1 mai 2025, firmele si persoanele fizice autorizate care utilizeaza muzica in spatiile accesibile publicului - fie ca este vorba de hoteluri, restaurante, magazine, sali de evenimente sau call center-uri - vor plati tarife majorate pentru drepturile de autor aferente comunicarii publice a operelor muzicale in scop ambiental. Modificarea survine in urma aplicarii Deciziei ...

Modificari fiscale 14 - 20 aprilie 2025

de Irina Dumitrescu 24 Apr 2025
O.M.F. nr. 540/2025 pentru aprobarea Procedurii de acordare a bonificatiei de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile microintreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care incepe in anul 2024; Publicat in: M.Of. nr. 331 din 14.04.2025 Ce prevede: Ordinul aproba procedura de acordare a bonificatiei de 3% din impozitul pe profit ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right