Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 3 Iulie 2025

Calendarul de implementare pentru raportarea privind durabilitatea in conformitate cu Ordinul MF 85/2024, pentru societatile care aplica IFRS

05 Ian 2025

Ministerul Finantelor a emis Ordinul 85/2024 care a introdus un calendar detaliat de implementare pentru raportarea privind durabilitatea. Aceste modificari, care aduc in prim-plan conformitatea cu Directiva europeana CSRD nr. 2.464/2022, vizeaza o gama larga de entitati, de la cele mari si mijlocii pana la filiale ale societatilor din tari terte.

Etapele calendarului, conform Art. IV din Ordinul MF 85/2024, se aplica pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:

a) 1 ianuarie 2024:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016:

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.

(ii) de catre entitatile de mai sus, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

- entitatile rezultate din reorganizarea persoanelor juridice cuprinse in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat pot aplica, dupa reorganizare, reglementarile contabile mentionate, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) din Ordinul 2.844/2016 (respectiv societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata) care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica aceste prevederi de la inceputul primului exercitiu financiar ales, care incepe ulterior urmatoarei date:

a) 1 ianuarie 2024:

(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

(ii) de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016;

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Concluzie

Calendarul de implementare al raportarii privind durabilitatea este structurat pentru a asigura o tranzitie progresiva, oferind companiilor timp sa se conformeze cerintelor stricte ale Directivei CSRD. Fiecare etapa marcheaza un pas spre integrarea standardelor de durabilitate in strategiile companiilor, incurajand o economie sustenabila.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

e-TVA: Ce se schimba din 1 iulie 2025 si ce riscuri apar pentru contribuabili

de Profeanu Laura 03 Iul 2025
De la jumatatea anului 2025, contribuabilii vor trebui sa acorde o atentie sporita notificarilor primite din partea ANAF in legatura cu sistemul e-TVA, intrucat intra in vigoare sanctiunile aferente neconformarii. Dupa doua amanari succesive in cursul anului 2024, Guvernul a stabilit prin OUG nr. 138/2024 ca sanctiunile se vor aplica efectiv de la 1 iulie 2025, respectiv 1 august 2025 pentru ...

Val de schimbari fiscale anuntat pentru perioada urmatoare: cresteri de TVA, impozit pe dividende si alte masuri cu impact bugetar

de Profeanu Laura 02 Iul 2025
Guvernul Romaniei pregateste un amplu pachet de reforme fiscale si bugetare, cu aplicabilitate incepand chiar din luna august 2025. Premierul Ilie Bolojan a prezentat public principalele directii ale acestor schimbari, subliniind ca obiectivul principal este cresterea veniturilor la bugetul de stat si reducerea cheltuielilor nesustenabile. Potrivit declaratiilor oficiale, setul de masuri ...

e-Factura: Termenul de conformare pentru agricultori si institutele culturale straine a fost amanat pana la 1 octombrie 2025

de Profeanu Laura 02 Iul 2025
In contextul transformarilor digitale accelerate ale administratiei fiscale din Romania, Guvernul a decis recent, prin Ordonanta de urgenta nr. 37/2025 (in vigoare de la 30 iunie 2025) sa acorde o perioada suplimentara de adaptare pentru doua categorii speciale de contribuabili: agricultorii persoane fizice care aplica regimul special de TVA si institutele sau centrele culturale ale altor ...

Taxa pe energie a fost declarata neconstitutionala

de Profeanu Laura 30 Iun 2025
Contributia la Fondul de tranzitie energetica, impusa producatorilor de energie electrica in baza OUG 27/2022, a fost declarata neconstitutionala de Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR). In urma acestei decizii, Guvernul a adoptat OUG 33/2025, care deschide calea unei restituiri partiale, dar doar pentru o categorie limitata de contribuabili si pentru o perioada clar determinata. CCR: ...

Modificari fiscale 23 - 29 iunie 2025

de Irina Dumitrescu 30 Iun 2025
O.M.F. nr. 758/2025 pentru abrogarea Ordinului ministrului cercetarii, inovarii si digitalizarii, al ministrului educatiei, al ministrului muncii si solidaritatii sociale si al ministrului finantelor nr. 20.463/3.964/967/1.415/2023 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator Publicat in: M.Of. nr. 591 din 25.06.2025 Ce prevede: Intrucat scutirea de impozit ...

Institutiile publice vor fi obligate sa declare trimestrial bunurile excedentare. Ce presupune noul mecanism propus pentru reutilizare si valorificare?

de Profeanu Laura 28 Iun 2025
Un nou proiect de lege, aflat in analiza la Senat, propune un mecanism centralizat si transparent pentru gestionarea eficienta a bunurilor mobile si imobile pe care institutiile publice nu le mai utilizeaza sau le folosesc ineficient. Scopul? Reducerea cheltuielilor bugetare si valorificarea patrimoniului public latent. Platforma nationala pentru evidenta si redistribuirea bunurilor ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right
x