Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Iunie 2025

Calendarul de implementare pentru raportarea privind durabilitatea in conformitate cu Ordinul MF 85/2024, pentru societatile care aplica IFRS

05 Ian 2025

Ministerul Finantelor a emis Ordinul 85/2024 care a introdus un calendar detaliat de implementare pentru raportarea privind durabilitatea. Aceste modificari, care aduc in prim-plan conformitatea cu Directiva europeana CSRD nr. 2.464/2022, vizeaza o gama larga de entitati, de la cele mari si mijlocii pana la filiale ale societatilor din tari terte.

Etapele calendarului, conform Art. IV din Ordinul MF 85/2024, se aplica pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:

a) 1 ianuarie 2024:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016:

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.

(ii) de catre entitatile de mai sus, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

- entitatile rezultate din reorganizarea persoanelor juridice cuprinse in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat pot aplica, dupa reorganizare, reglementarile contabile mentionate, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) din Ordinul 2.844/2016 (respectiv societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata) care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica aceste prevederi de la inceputul primului exercitiu financiar ales, care incepe ulterior urmatoarei date:

a) 1 ianuarie 2024:

(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

(ii) de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016;

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Concluzie

Calendarul de implementare al raportarii privind durabilitatea este structurat pentru a asigura o tranzitie progresiva, oferind companiilor timp sa se conformeze cerintelor stricte ale Directivei CSRD. Fiecare etapa marcheaza un pas spre integrarea standardelor de durabilitate in strategiile companiilor, incurajand o economie sustenabila.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

Noul ghid RO e-Transport

de Profeanu Laura 10 Iun 2025
Autoritatile fiscale au actualizat recent ghidul privind utilizarea sistemului RO e-Transport, adaptandu-l la modificarile legislative din 2024–2025 si la noua structura a sistemului, impartit acum clar intre transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale de bunuri, fie ele riscante sau nu. RO e-Transport este sistemul national de ...

Reforma fiscala 2025: Ce ne recomanda FMI pentru un sistem echitabil si sustenabil

de Profeanu Laura 10 Iun 2025
Romania se confrunta cu presiuni fiscale tot mai mari, iar o reforma fiscala profunda devine inevitabila. Recent, autoritatile romane au solicitat sprijin tehnic din partea Fondului Monetar International (FMI) pentru a contura reforma fiscala a anului 2025. Rezultatul? Un raport publicat in mai 2025 care ofera o analiza critica a sistemului actual si un set de recomandari concrete pentru ...

Sediile comune pentru mii de firme: un risc fiscal ignorat? Ce recomanda Curtea de Conturi in urma auditului de conformitate la ANAF

de Profeanu Laura 06 Iun 2025
Un fenomen devenit tot mai prezent in peisajul economic romanesc, a atras atentia Curtii de Conturi: mii de firme functioneaza la adrese comune, iar multe dintre ele inregistreaza datorii uriase la bugetul de stat. In urma unui audit de conformitate efectuat in 2023 la ANAF, institutia de control recomanda instituirea unui nou indicator de risc fiscal pentru combaterea acestui comportament, ...

Contributia la Fondul de Tranzitie Energetica: declarata neconstitutionala, dar inca aplicabila. Cum este posibil?

de Profeanu Laura 06 Iun 2025
Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a declarat neconstitutionale, prin Decizia nr. 640/2024, publicata in Monitorul Oficial pe 3 iunie 2025, anumite prevederi din OUG nr. 27/2022 referitoare la controversata contributie la Fondul de Tranzitie Energetica - o taxa impusa producatorilor de energie electrica. Cu toate acestea, contributia ramane in vigoare, cel putin temporar, in baza unui nou ...

Monitorizare obligatorie prin GPS pentru parcurile auto ale institutiilor publice. Combustibilul nu se mai deconteaza fara foaie de parcurs digitala

de Profeanu Laura 02 Iun 2025
O noua propunere legislativa depusa recent la Senat (28.05.2025) vizeaza modificarea OG nr. 80/2001 privind normativele de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice, introducand masuri concrete pentru reducerea consumului de carburant in sectorul bugetar. Concret, proiectul instituie obligatia de echipare a autoturismelor detinute de institutiile publice cu sisteme de localizare ...

Salile de jocuri de noroc ar putea fi interzise la parterul blocurilor si in cladirile cu destinatie mixta: un pas legislativ spre protejarea populatiei vulnerabile

de Profeanu Laura 28 Mai 2025
Un proiect de lege adoptat tacit de Senat la data de 15 mai 2025, propune modificarea OUG nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, introducand o noua restrictie pentru obtinerea licentei de functionare: interdictia de a amplasa sali de jocuri in cladiri rezidentiale sau la parterul imobilelor cu destinatie mixta. Ce prevede concret proiectul legislativ? ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right
x