Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024

Masuri ANPC pentru informarea corecta a consumatorilor privind pretul produselor: Protectie, transparenta si prevenirea practicilor inselatoare

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
10 Iul 2023



Ordinul nr. 182/2023 privind obligatia operatorilor economici de a asigura consumatorilor informatii clare si neechivoce cu privire la pretul produselor, va intra in vigoare la 26 iulie 2023.

Acest ordin emis de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (A.N.P.C.) are ca scop stabilirea conditiilor de informare corecta si neechivoca referitoare la afisarea preturilor produselor comercializate, atat in vanzarea directa, cat si in vanzarea online, inclusiv prin intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, emise de catre operatorii economici.

Conform prevederilor ordinului, in cazul vanzarii directe, operatorii economici sunt obligati sa informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau in imediata vecinatate a acestuia, cel putin a pretului celui mai mare al produsului respectiv, indiferent daca este afisat si pretul redus datorita folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare emise de operatorul economic. De asemenea, se impune utilizarea acelorasi caractere de font, culoare, marime si alte caracteristici pentru toate preturile.

In cazul vanzarii online, operatorii economici sunt obligati sa afiseze in acelasi camp vizual in care este expus produsul, cel putin pretul celui mai mare al produsului respectiv, chiar daca este afisat si pretul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare emise de operatorul economic. Similar, se cere utilizarea acelorasi caractere de font, culoare, marime si alte caracteristici pentru toate preturile.

Un aspect important prevazut in ordin, este interzicerea solicitarii si utilizarii de catre operatorii economici, a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor in comercializarea produselor, fara a asigura beneficii consumatorilor.

ANPC isi propune sa asigure consumatorilor informatii clare si neechivoce referitoare la preturile produselor, atat in mediul offline, cat si in mediul online, si sa evite practicile comerciale inselatoare sau confuze. Astfel, se urmareste facilitarea compararii preturilor si protejarea drepturilor consumatorilor.

Aplicarea acestor masuri din ordin poate avea impact cu privire la:
  1. Protectia consumatorilor: Masurile impuse prin acest ordin au scopul de a asigura consumatorilor informatii clare si neechivoce cu privire la preturile produselor. Prin afisarea pretului celui mai mare al produsului si utilizarea acelorasi caractere de font, culoare, marime si alte caracteristici pentru toate preturile, consumatorii vor avea posibilitatea de a compara mai usor preturile si de a lua decizii informate in ceea ce priveste achizitiile lor;
  2. Prevenirea practicilor comerciale inselatoare: Aceste masuri impuse operatorilor economici au scopul de a preveni practicile comerciale inselatoare sau confuze. Afisarea clara si neechivoca a preturilor, atat in vanzarea directa, cat si in vanzarea online, contribuie la evitarea situatiilor in care consumatorii ar putea fi indusi in eroare in legatura cu preturile reale ale produselor;
  3. Cresterea transparentei in comert: Aplicarea acestor masuri aduce o mai mare transparenta in procesul de comercializare a produselor. Informatiile clare si neechivoce privind preturile faciliteaza compararea si luarea deciziilor informate de catre consumatori. Astfel, se promoveaza un mediu comercial mai corect si mai echitabil;
  4. Imbunatatirea increderii consumatorilor: Prin asigurarea unor informatii transparente si precise cu privire la preturile produselor, consumatorii pot avea mai multa incredere in operatorii economici si pot fi mai siguri ca nu sunt expusi la practici comerciale inselatoare. Aceasta poate contribui la consolidarea relatiilor dintre consumatori si comercianti;
  5. Reducerea litigiilor si reclamatiilor: Aplicarea acestor masuri ar putea duce la o reducere a litigiilor si reclamatiilor legate de preturi. Prin afisarea clara si neechivoca a preturilor si informarea corecta a consumatorilor, se pot evita situatiile in care acestia se simt inselati sau dezinformati cu privire la preturile produselor.
In concluzie, impactul aplicarii acestor masuri este de a asigura un mediu comercial mai transparent si mai echitabil pentru consumatori, promovand drepturile si interesele acestora si contribuind la prevenirea practicilor comerciale inselatoare.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024

Restituirea impozitului pe dividende

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite: Optional ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...