Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Modificari fiscale 03 – 09 iulie 2023

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
17 Iul 2023


1. O.M.F. nr. 2.044/2023 pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului finantelor nr. 1.528/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor
Publicat in: M.Of. nr. 607 din  03.07.2023 
Ce prevede:  Ordinul adapteaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor cu modificarile aduse Codului fiscal prin O.G. 16/2022 si cu majorarea salariului minim in acest domeniu, de la 3.000 lei la 4.000 lei.  Modificarile aduse Codului fiscal si preluate in procedura vizeaza:
- conditia referitoare la cifra de afaceri – se urmareste cumulat de la inceputul anului si nu pentru anul anterior.
- acordarea facilitatilor doar persoanelor care obtin venituri din salarii in baza unui contract individual de munca
- determinarea ponderii cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii in cifra de afaceri totala, prin raportare la activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei.
- reducerea plafonului de acordare a facilitatilor, de la 30.000 lei la 10.000 lei. 
 
2. O.M.F. nr. 2.043/2023 pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului finantelor nr. 1.525/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentar
Publicat in: M.Of. nr. 611 din  04.07.2023 
Ce prevede:  Ordinul adapteaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si industria alimentara cu modificarile aduse Codului fiscal prin O.G. 16/2022.  Modificarile aduse Codului fiscal si preluate in procedura vizeaza:
- acordarea facilitatilor doar persoanelor care obtin venituri din salarii in baza unui contract individual de munca
- reducerea plafonului de acordare a facilitatilor, de la 30.000 lei la 10.000 lei. 
De asemenea, ordinul aduce unele clarificari privind determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara conform art. 60 pct. 7 din Codul fiscal
- se reglementeaza faptul ca veniturile din comercializarea produselor achizitionate de la membrii proprii, in scopul revanzarii, de grupurile si organizatiile de producatori din sectorul agricol, organizatiile de producatori si alte forme asociative din sectorul fructe-legume, recunoscute de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, potrivit legislatiei comunitare si a legislatiei nationale specifice in vigoare, precum si de cooperativele agricole organizate in conformitate cu Legea cooperatiei agricole nr.566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se iau in calcul la determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv de catre aceste entitati. 
- se precizeaza faptul ca la determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara, se iau in calcul veniturile realizate din vanzarea produselor, inclusiv prin unitatile proprii de desfacere.
 
3. O.M.F. nr. 2.045/2023 pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.810/2019
Publicat in: M.Of. nr. 615 din  06.07.2023 
Ce prevede:  Ordinul adapteaza procedura de aplicare a masurilor de restructurare instituite prin O.G. 6/2019 cu modificarile aduse acestei ordonante prin Legea 112/2022, prin O.U.G. nr. 85/2022 si prin O.U.G. nr. 20/2023, cum sunt:
- includerea in sfera obligatiilor bugetare pentru care se poate acorda restructurarea si a obligatiilor bugetare restante pana la 31 decembrie 2021
- includerii in sfera obligatiilor bugetare pentru care se poate acorda restructurarea si a obligatiilor de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat.
- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere de la doua la una intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristi
Ordinul aduce si urmatoarele modificari:
- introducerea in categoria obligatiilor ce nu pot face obiect al restructurarii a obligatiilor bugetare ramase de plata ca urmare a unei restructurari acordate in temeiul cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care a esuat planul de restructurare.
- modificarea termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, emis de catre expertul independent, in cadrul procedurii de restructurare a obligatiilor bugetare reglementata de OG nr. 6/2019, in sensul ca acesta urmeaza sa se transmita, atat debitorului, cat si organului fiscal competent pana in ultima zi, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.
 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...