Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Februarie 2024

Modificari legislative privind decontarea navetei pentru angajatii primariilor din comunele din Romania

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
18 Nov 2023


Aceste modificari sunt cuprinse in Legea nr. 177/2023, care completeaza Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

Legea nr. 177/2023, aplicabila incepand cu 1 ianuarie 2024, are ca scop principal stimularea angajarii de personal in primariile din localitatile izolate. Aceasta masura a fost considerata necesara deoarece primariile din aceste zone intampina dificultati in recrutarea angajatilor, din cauza salariilor mici si distantei mari pana la locul de munca. Prin decontarea cheltuielilor de transport, se urmareste cresterea calitatii serviciilor publice oferite de primarii.

Legea stabileste ca functionarii publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupationale „Administratie”, care lucreaza in aparatul de specialitate al primarilor comunelor si in institutiile si serviciile publice de interes local, au dreptul la decontarea cheltuielilor de transport intre localitatea de domiciliu/resedinta si localitatea unde isi desfasoara activitatea.

Recent, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei a pus in dezbatere publica normele metodologice pentru aplicarea acestei legi. Normele au scopul de a stabili procedurile si documentele justificative necesare pentru decontarea cheltuielilor de transport.

Puncte cheie din proiectul de hotarare a Guvernului:
1. Autoritatile administratiei publice locale pot aloca in bugetul local, prin hotarare, sume destinate decontarii cheltuielilor de transport;
2. Decontarea se va acorda angajatilor care nu locuiesc in localitatea unde isi desfasoara activitatea, si doar daca distanta parcursa zilnic depaseste limita teritoriala a localitatii in care se gaseste locul de munca;
3. Transportul beneficiarilor poate fi efectuat cu:
a) mijloace de transport ale operatorilor de transport autorizati (transport in comun: microbuze, autobuze, ambarcatiuni, etc.);
b) mijloacele de transport in regim taxi sau mijloacele de transport alternativ efectuat de un operator de transport alternativ autorizat;
c) autoturismul/ambarcatiunea proprietate personala sau detinut/a legal cu orice titlu.
Transportul cu mijloacele de transport ce apartin autoritatii administratiei publice locale, se va efectua gratuit.
4. Decontarea include valoarea abonamentelor sau biletelor de transport, si, in cazul utilizarii autoturismului personal, contravaloarea consumului de carburant necesar necesar pentru parcurgerea distantei celei mai scurte, la echivalentul a 7,5 litri la fiecare 100 km parcursi. Distanta cea mai scurta dintre localitati este distanta calculata pe drumuri publice; pentru stabilirea distantelor se va utiliza un calculator de rute.
5. Sumele destinate deplasarii salariatilor indreptatiti la decontarea cheltuielilor de transport se vor asigura din bugetul local.
6. Fundamentarea, dimensionarea si repartizarea sumelor necesare cheltuielilor de transport pe ordonatori de credite, se va efectua in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, cu prioritatile stabilite de acestea, in vederea functionarii lor si in interesul colectivitatilor locale respective, prin hotarare a consiliului local, care va cuprinde cel putin urmatoarele:
a)suma maxima a cheltuielilor de transport efectuat cu mijloace de transport ale operatorilor de transport autorizati (transport in comun: microbuze, autobuze, ambarcatiuni, etc.);
b)suma maxima a cheltuielilor de transport decontate pentru transportul cu autoturismul/ambarcatiunea proprietate personala sau detinut/a legal cu orice titlu;
c)suma maxima a cheltuielilor de transport efectuat cu mijloacele de transport in regim taxi sau mijloacele de transport alternativ efectuat de un operator de transport alternativ autorizat;
d)suma acordata cu titlu de suma forfetara pentru plata cheltuielilor de transport, in cazul in care se opteaza pentru aceasta posibilitate.
7. Autoritatile administratiei publice locale, prin hotarare, vor putea stabili daca vor deconta sume aferente cheltuielilor de transport, sau vor aloca lunar o suma forfetara pentru asigurarea transportului salariatilor intre localitatea de domiciliu/resedinta si localitatea unde se afla locul de munca al acestora. In acest caz, nu va fi necesara prezentarea documentelor justificative aferente cheltuielilor de transport.
8. Decontarea cheltuielilor de transport (art. 7 alin. (9) din proiectul de hotarare):
a) se va realiza proportional cu perioada de activitate din cadrul unei luni calendaristice, pe baza pontajului lunar;
b) nu se va realiza pe perioada concediilor de odihna sau a suspendarii rapoartelor de serviciu/contractelor individuale de munca ale beneficiarilor;
c) va putea fi acordata si pentru naveta saptamanala intre localitatea in care se desfasoara activitatea si localitatea de domiciliu, daca salariatul are stabilita resedinta in localitatea unde isi desfasoara activitatea, cu scopul de a nu desfasura naveta la locul de munca in timpul zilelor lucratoare ale saptamanii.

Se estimeaza ca aceasta masura va avea un impact social semnificativ, contribuind la imbunatatirea calitatii serviciilor publice si facilitand accesul la forta de munca calificata in zonele rurale si izolate. De asemenea, aceasta initiativa ar putea avea un impact pozitiv asupra vietii cotidiene a angajatilor din administratia publica locala, prin reducerea poverii financiare reprezentate de costurile de transport.

Prin aceasta lege si normele metodologice asociate, guvernul demonstreaza o intelegere a provocarilor cu care se confrunta administratiile locale din zonele rurale si isi asuma un rol activ in sustinerea si dezvoltarea acestora.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Feb232024

Stimulente fiscale. Deduceri pentru cheltuielile de cercetare - dezvoltare

de Profeanu Laura 23 Feb 2024
Facilitatea fiscala privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare, introdusa prin O.M.F.P.  nr. 1056/4435/2016, reprezinta un element central pentru stimularea inovatiei si a competitivitatii in economia romaneasca. Aceasta facilitate permite companiilor platitoare de impozit pe profit sa beneficieze de stimulente fiscale, conform art. 20 din Codul fiscal, cu scopul de a ...
Feb222024

Se majoreaza taxele pentru utilizarea muzicii ambientale in spatii comerciale

de Profeanu Laura 22 Feb 2024
Incepand cu 01 martie 2024, taxele pentru utilizarea muzicii ambientale in spatii comerciale se vor majora, conform noilor reglementari oficializate de Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA) prin Decizia nr. 34/2024. Aceste modificari vizeaza simplificarea si majorarea tarifelor, cu impact direct asupra persoanelor fizice autorizate si a firmelor care integreaza muzica ambientala in ...
Feb202024

Transformarea PFA, II si IF in SRL: O noua perspectiva pentru antreprenori

de Profeanu Laura 20 Feb 2024
In contextul actual al mediului de afaceri, aflat in continua evolutie, flexibilitatea si adaptabilitatea juridica devin esentiale pentru supravietuirea si prosperitatea afacerilor mici. In acest context, un proiect de lege depus la Senat la data de 14.02.2024, aduce o veste buna pentru persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale (II) si intreprinderile familiale (IF), ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024. Vechile si noile ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. ...
Feb212024

Proiect de lege de modificare a Codului de procedura fiscala: implementarea unei competente alternative in materia executarii fiscale

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
In prezent, ANAF detine competenta exclusiva in executarea silita a creantelor bugetare, indiferent de originea acestora. Proiectul de lege introdus recent la Senat (20.02.2024) propune o schimbare semnificativa in modul in care datoriile fiscale vor fi executate silit in Romania, oferind o alternativa la sistemul actual dominat de executorii fiscali. Aceasta initiativa legislativa vizeaza ...