Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Noi reglementari in domeniul jocurilor de noroc in Romania aduse de OUG nr. 82/2023

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
06 Dec 2023


In contextul actual al industriei jocurilor de noroc din Romania, OUG nr. 82/2023 marcheaza un punct de cotitura. In vigoare din 6 octombrie 2023, aceasta ordonanta aduce modificari substantiale in domeniu, vizand in special aspectele de licentiere, contributii si publicitate.

Organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc pe teritoriul Romaniei constituie monopol de stat si se desfasoara in conditiile OUG nr. 77/2009.

Incepand cu 06.10.2023, statul acorda dreptul de organizare si exploatare a activitatii de jocuri de noroc, doar societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice constituite legal intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in state semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana, care au inregistrat un sediu permanent in Romania si la nivelul caruia sunt recunoscute in totalitate veniturile din organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc. 

Aceasta modificare (adusa art. 1 alin. 2 din  OUG nr. 77/2009)  clarifica si extinde conditiile sub care statul roman poate acorda dreptul de organizare si exploatare a activitatii de jocuri de noroc. Initial, textul prevedea acordarea acestui drept in mod general, dar modificarea specifica acum ca dreptul poate fi acordat societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice legal constituite intr-un stat membru UE, in statele semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana.

O alta schimbare este aceea ca jocurile de noroc online in Romania sunt acum permise exclusiv pentru societati licentiate de Oficiul National pentru Jocuri de Noroc (ONJN) si care au sediul in Romania sau opereaza printr-un sediu permanent.

Operatorii economici licentiati care nu indeplinesc la data de 06.10.2023 conditiile prevazute de OUG 77/2009 (modificata prin OUG 82/2023) in termen de maximum 6 luni de la aceasta data, au urmatoarele obligatii:
a) sa solicite O.N.J.N. aprobarea transferului licentei detinute in Romania, pentru perioada de valabilitate ramasa, precum si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, catre o societate existenta sau nou-inmatriculata pe teritoriul Romaniei sau catre o persoana juridica care are inregistrat un sediu permanent. Transferul se poate realiza prin divizare, fuziune sau transfer de afaceri. Operatorii economici care trebuie sa faca dovada operarii prin intermediul unei societati inmatriculate in Romania sau printr-un sediu permanent si care la data de 06.10.2023 detin o licenta in Romania, trebuie sa depuna la O.N.J.N. dovada respectiva, sub sanctiunea revocarii licentei; sau
b) sa inregistreze sediul permanent in Romania si sa solicite O.N.J.N. alocarea licentei detinute catre sediul permanent, pentru perioada de valabilitate ramasa, precum si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc; sau
c) obtinerea unei noi licente.

In ceea ce priveste publicitatea, OUG 82/2023 aduce clarificari si restrictii suplimentare privind publicitatea si reclama pentru jocurile de noroc. Initial, textul stipula principiile generale ale publicitatii pentru jocurile de noroc si interzicea transmiterea mesajelor electronice nesolicitate care contin informatii despre jocurile de noroc. Modificarea adauga o interdictie asupra publicitatii prin mesaje electronice nesolicitate referitoare la unul sau mai multe jocuri de noroc.

De asemenea, adauga o restrictie noua privind reclama de exterior pentru jocuri de noroc, stabilind o limita de dimensiune de 35 mp/panou/material publiciar.
Interzicerea publicitatii excesive si a mesajelor nesolicitate reprezinta pasi importanti in protejarea consumatorilor si in promovarea jocului responsabil.

Totodata, OUG nr. 82/2023 stabileste si noi contributii anuale pentru operatorii de jocuri de noroc, cu sume variate in functie de clasa si tipul jocurilor. Mai mult, se introduce si o modificare a frecventei platii taxelor - de la trimestriala la lunara.

Veniturile proprii se constituie din contributiile organizatorilor jocurilor de noroc licentiati, cu urmatoarele contributii anuale:
(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanta licentiati din clasa I - 500.000 euro anual;
(ii) persoanele juridice implicate direct in domeniul jocurilor de noroc traditionale si la distanta licentiate din clasa II - 15.000 euro anual;
(iii) jocurile la distanta monopol de stat clasa III - 100.000 euro anual;
(iv) organizatorii de jocuri de noroc traditionale licentiati, dupa cum urmeaza:
- pentru jocurile loto: 200.000 euro anual;
- pentru jocurile de videoloterie: 100 euro pentru fiecare aparat anual;
- pentru pariurile mutuale: 50.000 euro anual;
- pentru pariurile in cota fixa: 200.000 euro anual;
- pentru pariurile in contrapartida: 100.000 euro anual;
- pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 4.000 euro anual pentru fiecare masa de joc;
- pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 5.000 euro anual pentru fiecare club;
- pentru jocurile tip slot-machine se va aplica etapizat dupa cum urmeaza:
• 300 euro anual pentru fiecare slot autorizat in cursul anului 2024;
• 500 euro anual pentru fiecare slot autorizat in cursul anului 2025 si urmatorii ani;
- pentru jocurile bingo desfasurate in sali de joc: 5.000 euro anual;
- pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune: 500.000 euro anual.

In contextul industriei jocurilor de noroc in plina expansiune, aceste modificari reprezinta eforturile Guvernului de a imbunatati controlul si supravegherea acestui sector. Schimbarile vizeaza atat asigurarea unui cadru legal clar si eficient, cat si protectia consumatorilor si prevenirea dependentei de jocuri de noroc.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...